تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۲۲ مهر ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

اندروگارفیلد کیست؟| کارنامه هنری بازیگر مرد عنکبوتی که از فلسطین حمایت کرد

اندرو گارفیلد یکی از مهم‌ترین بازیگران نسل نو سینمای هالیوود است. در این مطلب به بهانه حمایت اندرو گارفیلد بازیگر مشهور مرد عنکبوتی از فلسطین به کارنامه هنری این بازیگر خواهیم پرداخت.

اندروگارفیلد کیست؟| کارنامه هنری بازیگر مرد عنکبوتی که از فلسطین حمایت کرد

رویداد۲۴| مازیار وکیلی: اندرو گارفیلد یکی از مهم‌ترین بازیگران نسل نو سینمای هالیوود است. بازیگری که در کنار چهره‌هایی مانند تیموتی شالامه، رایان گاسلینگ و جوزف گوردون لویت مهم‌ترین بازیگران نسل تازه هالیوود به حساب می‌آیند. اندرو گارفیلد در سال ۱۹۸۳ در کالیفرنیا به دنیا آمد. خانواده او یهودی بودند و در سه سالگی از آمریکا به بریتانیا مهاجرت کردند تا اندرو گارفیلد در بریتانیا بزرگ شود. خانواده‌اش از طبقه متوسط بریتانیا به حساب می‌آمدند. پدر و مار گارفیلد برای مدتی فروشگاه دکوراسیون خانگی داشتند، اما مدتی بعد و با تعطیلی این فروشگاه به مربی‌گری در مدارس و دانشگاه‌ها پرداختند. اندرو گارفیلد در نوجوانی تصمیم داشت بازرگانی بخواند، اما در نوجوانی متوجه استعدادش در زمینه بازیگری شد و شروع به تحصیل در رشته بازیگری کرد.

گارفیلد بعد از فارغ التحصیلی در رشته بازیگری کارش را در تئاتر آغاز کرد. اولین تئاتری که او در آن به بازی پرداخت نمایش باگسی مالونه بود. سپس گارفیلد به عضویت در گروه تئاتر خیابان اپسم درآمد و با بازی در تئاتر‌های مختلف توانست جایزه بهترین بازیگر اخبار عصر منچستر را به عنوان بهترین بازیگر نوظهور کسب کند. هم زمان با بازیگری در تئاتر وارد تلویزیون شد و با بازی در سریال‌هایی مانند دکتر هو و نیشکر به شهرت رسید. بعد از بازی در این سریال‌ها او توانست نقش مهمی در درام سیاسی شیر‌ها برای بره‌ها به دست بیاورد و مقابل رابرت ردفورد به ایفای نقش بپردازد. اما نقطه عطف بازیگری او حضور در فیلم شبکه اجتماعی دیوید فینچر بود که جایگاه او را به عنوان یکی از استعداد‌های نوظهور هالیوود تثبیت کرد. با بازی در سه گانه مرد عنکبوتی میان تماشاگران عام هم به شهرت زیادی رسید و توانست تبدیل به یک بازیگر پولساز شود. گارفیلد تا به امروز جوایز زیادی از جمله بهترین بازیگر تلویزیونی بفتا را کسب کرده است.

گارفیلد برای بازی در ستیغ هکساو و تیک تیک... بوم! نامزد جایزه اُسکار شد و برای بازی تیک تیک... بوم! جایزه گلدن گلاب را هم کسب کرد. او برای بازی در زیر پرچم بهشت نامزد جایزه امی هم شده است. در این مقاله نگاهی انداخته‌ایم به بهترین آثاری که گارفیلد تا به امروز بازی کرده است.

شبکه اجتماعی| کارگردان: دیوید فینچر| سال انتشار: ۲۰۱۰

اندروگارفیلد کیست؟| کارنامه هنری بازیگر مرد عنکبوتی که از فلسطین حمایت کرد

شبکه اجتماعی اولین فیلم واقعاً مهم اندرو گارفیلد به عنوان بازیگر است. فیلمی که جایگاه او را به عنوان بازیگر ارتقا داد و نشان داد او توانایی بازی در نقش‌های سخت در فیلم کارگردانان بزرگ آمریکایی را دارد. فنچر به عنوان یکی از مهم‌ترین کارگردانان هالیوود در شبکه اجتماعی به داستان چگونگی شکل‌گیری وبسایت مشهور فیسبوک می‌پردازد و نشان می‌دهد چطور یک دانشجوی تنها و منزوی بنام مارک زاکبرگ مهم‌ترین شبکه اجتماعی تاریخ را خلق می‌کند. فیلم بسیار مورد توجه قرار گرفت و منتقدان مشهوری مانند راجر ایبرت از فیلم دفاع کردند و بازی جسی آیزنبرگ در نقش مارک زاکربرگ را ستودند. اندرو گارفیلد هم در این فیلم کار خود را به نحو احسن انجام داد، اما بازی‌اش زیر سایه بازی جسی آیزنبرگ قرار گرفت و چندان مورد توجه قرار نگرفت.


بیشتر بخوانید: مگی اسمیت کیست؟|معرفی بهترین آثار بازیگر مشهور هری پاتر


هرگز رهایم نکن| کارگردان: مارک رومانک| سال انتشار: ۲۰۱۰

اندروگارفیلد کیست؟| کارنامه هنری بازیگر مرد عنکبوتی که از فلسطین حمایت کرد

هرگز رهایم نکن یکی از جذاب‌ترین و پیچیده‌ترین فیلم‌های علمی تخیلی هزاره جدید است. داستان فیلم درباره مدرسه‌ای است که در آن دانش آموزانی که به وسیله ژن همسان سازی به وجود آمده‌اند تحصیل می‌کنند. مدرسه قانونی دارد که هیچ کدام از معلم‌ها نباید درباره آینده و سرنوشت این کودکان با آن‌ها صحبت کنند، اما معلمی بنام خانم لوسی در این باره با دانش آموزان صحبت می‌کند و به آن‌ها می‌گوید که صرفاً برای اهدای عضو به آدم‌ها پرورش پیدا کرده‌اند. ماجرا آن جایی پیچیده می‌شود که یکی از دانش آموزان پسر مدرسه دلبسته یکی از دانش آموزان دختر می‌شود. مهم‌ترین نقطه قوت فیلم رومانک گروه بازیگران فیلم هستند. گارفیلد در کنار کری مولیگان و کیرا نایتلی بازی‌های درخشانی ارائه می‌دهند و موفق می‌شوند حس دریغ و اندوه این کودکان ژنتیکی را به خوبی به تماشاگر منتقل کنند.

مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز| کارگردان: مارک وب| سال انتشار: ۲۰۱۲

اندروگارفیلد کیست؟| کارنامه هنری بازیگر مرد عنکبوتی که از فلسطین حمایت کرد

مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز پس از موفقیت عظیم فیلم‌های سام ریمی توانست این ابرقهرمان را در گیشه احیا کند. بازیگران زیادی برای بازی در مجموعه جدید مرد عنکبوتی کاندیدا شدند که سرانجام قرعه بنام اندرو گارفیلد اُفتاد. مرد عنکبوتی به داستان نوجوانی بنام پیتر پارکر می‌پردازد که توسط یک عنکبوت جهش یافته نیش زده می‌شود و تبدیل به مرد عنکبوتی می‌شود. فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز فروش خیره کننده ۷۵۸ میلیون دلاری را در گیشه‌های سینمایی تجربه کرد و جایگاه اندرو گارفیلد را به عنوان بازیگری پولساز تثبیت کرد. گارفیلد بعد‌ها در دنباله‌های دیگر مرد عنکبوتی هم بازی کرد و به شدت میان تماشاگران عام به شهرت رسید.

ستیغ هکساو| کارگردان: مل گیبسون| سال انتشار: ۲۰۱۶

اندروگارفیلد کیست؟| کارنامه هنری بازیگر مرد عنکبوتی که از فلسطین حمایت کرد

مل گیبسون بازیگر و کارگردان مشهور آمریکایی که در کارنامه کاری خود فیلم‌های معروفی مانند مکس دیوانه و شجاع دل را دارد در سال ۲۰۱۶ تصمیم گرفت فیلمی جنگی درباره یکی از مشهورترین و عجیب‌ترین قهرمانان جنگ دزموند داس بسازد. بهیار ضد جنگی که اعتقاد داشت یک انسان نباید انسان دیگر را بکشد و ب خاطر همین عقیده به نبرد اُکیناوا اعزام شد و بار‌ها به واسطه عقایدش مورد تمسخر فرماندهان و دیگر سرباز‌ها قرار گرفت. اما همین دزموند داس توانست در نبرد اُکیناوا جان هفتاد و پنج سرباز را نجات دهد و تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین قهرمانان جنگ شود. درخشش اندرو گارفیلد در این فیلم سرانجام او را به کاندیداتوری اُسکار رساند هرچند او موفق نشد برنده این جایزه شود.

سکوت| کارگردان: مارتین اسکورسیزی| سال انتشار: ۲۰۱۶

اندروگارفیلد کیست؟| کارنامه هنری بازیگر مرد عنکبوتی که از فلسطین حمایت کرد

شاید کمتر کسی فکر می‌کرد اندرو گارفیلد برای بازی در فیلمی از مارتین اسکورسیزی مناسب باشد. اما زمانی که مارتین اسکورسیزی تصمیم گرفت فیلمی درباره سرنوشت تلخ مبلغان مسیحی که برای تبلیغ دین مسیحیت به ژاپن فرستاده شدند بسازد، اسکورسیزی هیچ بازیگری بهتر از اندرو گارفیلد پیدا نکرد. او در این فیلم نقش کشیش مبلغی را بازی می‌کند که معادل تاریخی دارد. کشیشی بنام سباستیائو رودریگز که برای انجام ماموریت به ژاپن فرستاده می‌شود و به واسطه شکنجه توسط ژاپنیانی که مخالف مسیحیت هستند مجبور به ارتداد می‌شود. سکوت فیلم سنگین و پیچیده‌ای است و بازی در آن بسیار سخت. اما گارفیلد از پس بازی در این نقش سخت برآمد و یکی از بهترین بازی‌های کارنامه خود را ارائه داد و ثابت کرد در فیلم کارگردان‌هایی مانند اسکورسیزی هم توانایی درخشش دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما